24.4.07

De Kring, basis van alle kennis

Mijn jeugdjaren heb ik doorgebracht aan de achterkant van de Kring. Ik verklaar me nader. Het huis van mijn ouders grensde aan de Parochiale Kring van Ledeberg. Naast de zaterdagse kakofonische repetitie van de plaatselijke harmonie, leverde dat heel wat kennis op. Want als het écht warm was en de kelen meer dan gesmeerd, konden wij achterin onze tuin door de openstaande vensters de filosofische overpeinzingen van de lokale middenstanders volgen.

De Kring was dus zeker een basis van kennis. En dat is nog altijd zo. Tenminste, als je een kijkje gaat nemen bij www.mijnkring.nl. Je zal daar als Vlaming trouwens niet alleen zijn, want in een persmededeling gaat Mijn Kring er prat op dat ruim 40% van de bezoekers uit België komt.

Mijn Kring noemt zichzelf een kenniswebsite. Tja, dat lijkt me een beetje hoog gegrepen. Het alles-wat-je-altijd-al-wilde-weten-principe wordt weliswaar gehuldigd, maar de invulling is nog een beetje mager. Daar kan verandering in komen. Mijn Kring werkt immers helemáál volgens de Web 2.0-methode: even registreren en posten maar. Probeer het eens uit. Onder het motto "kennis is macht, kennis gebruiken is meer macht, kennis delen is de grootste macht".

Geen opmerkingen: